Școala cu clasele I-VIII nr. 170
„Geo Bogza”
Str. Barbu Lăutaru nr. 4
Sector 1, București
RAPORT ANUAL DE EVALUARE INTERNĂ A CALITĂŢII EDUCAŢIEI
pentru anul şcolar 2010–2011, finalizat la data de 10.09.2011 de către
Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității, având următoarea componenţă:
1. Marin Virginia, coordonator, reprezentant al corpului profesoral;
2. Arsenie Vasilica, membru, reprezentant al corpului profesoral;
3. Ciobanu Nicoleta, membru, reprezentant al corpului profesoral;
4. Fărcuţă Manuela, membru, reprezentant al corpului profesoral;
5. Cristea Elena, membru, reprezentant al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (sindicatul reprezentativ din şcoală);
6. Răduţiu Ana Cristina, reprezentant al părinților;
7. Ichim Alexandru, reprezentant al Consiliului Local.
I. CINE SUNTEM?
Școala cu clasele I-VIII nr. 170 „Geo Bogza” este situată în zona Turda – Grant din sectorul 1 al capitalei, fiind o zonă favorabilă, foarte circulată, aproape de centrul oraşului şi de Gara de Nord. Mijloacele de transport se află la mică distanţă de şcoală, făcând posibilă legătura între bulevardele Calea Griviţei, Ion Mihalache şi Calea Crângaşi.
Unitatea şi-a început existenţa de sine stătătoare în urmă cu mai bine de un secol, în august 1872. Timp de 8 ani, între 1864 şi 1872, şcoala a funcţionat ca sucursală a „Şcolii primare din culoarea de roşu”, culorile fiind corespunzătoare sectoarelor. În clasa I, în primul an şcolar (1864-1865) au fost înscrişi 115 elevi, din care au promovat 54.
De-a lungul timpului școala a primit mai multe denumiri. În 1953 devine „Şcoala de 7 ani nr. 170”, iar din 17 septembrie 1993, poartă numele actual.
În prezent, instituţia noastră funcţionează în două schimburi, dispunând de:
- 17 săli de clasă;
- 3 laboratoare (fizică, biologie, chimie);
- 1 laborator de informatică (cu conectare la Internet);
- 1 laborator AEL;
- 1 cabinet Club european;
- 1 bibliotecă (cu 23.000 de volume);
- 1 cabinet de consiliere şcolară;
- 1 cabinet medical;
- 1 cabinet stomatologic;
- 1 mini-teren de fotbal;
- 1 sală amenajată pentru gimnastică.
Disciplinele opţionale se aleg de comun acord cu elevii şi părinţii lor, deoarece Curriculum-ul la decizia şcolii trebuie să răspundă cerinţelor şi aşteptărilor acestora. Iată care a fost oferta noastră educaţională pentru anul şcolar 2010-2011:
• învăţământul primar:
- Matematică distractivă
- Tainele matematicii
- Super, super mate…
- Natura, prietena mea
- Bogăţiile naturii
- Curiozităţi din lumea naturii
- Să descoperim planeta albastră!
- My Little World (limba engleză)
• învăţământul gimnazial:
- Metode şi tehnici de investigare a textului literar
- Tipuri de compuneri
- Bazele raţionamentului geometric
- Educaţie pentru sănătate
- Protecţia mediului şi sănătatea
- From Literature to Film (lb. engleză)
- Culorile naturii
- Folclor românesc
În timpul anului şcolar elevii au participat la numeroase şi atractive activităţi extracurriculare şi extraşcolare, dintre care amintim:
- Educaţie prin ecologie şi turism (cerc pe discipline)
- Echipe de fotbal ale claselor I-IV şi V-VIII, echipe de baschet şi handbal
- Club de şah şi jocuri logice
- Dansuri tradiţionale greceşti
- Programe şi proiecte educaţionale la nivel local / naţional / internaţional
- Revista şcolii – Orion
- Spectacole de teatru, operă şi operetă comică pentru copii
- Vizite la muzee
- Excursii şi tabere
- Ateliere de creaţie
- Serbări (cu diferite ocazii: Crăciun, Ziua Unirii, Ziua şcolii, Ziua femeii, Ziua copilului).
Unitatea dispune de un semiinternat pentru elevii claselor I-IV (30 de locuri) şi 2 clase cu predare intensivă a limbii engleze.
Avem o bază materială modernă, care oferă posibilitatea desfăşurării unei game largi de activităţi şcolare. Sălile de clasă şi laboratoarele sunt amenajate în conformitate cu standardele europene (parchet, lambriuri, mobilier nou, jaluzele). Dotarea informaţională este bună, constând în 35 calculatoare, 3 videoproiectoare şi 3 table electronice interactive, iar materialul didactic, documentar şi informaţional este bogat. Garantarea siguranţei elevilor în mediul şcolar este asigurată printr-un sistem video de supraveghere în incinta unităţii şi în curtea acesteia.
Tot personalul didactic angajat este calificat. Din acesta, un procent de 67,6% reprezintă cadrele didactice cu gradul I, 5,9% au gradul II, iar 11,8% au gradul definitiv în învăţământ.
Atât învăţătorii, cât şi profesorii manifestă un interes deosebit pentru activitatea de perfecţionare şi formare continuă, participând la cursuri organizate de Casa Corpului Didactic sau de Inspectoratul Şcolar al sectorului 1. Este de remarcat faptul că toate cele 15 învăţătoare şi-au finalizat studiile universitare de specialitate.
Efortul depus în actul instructiv-educativ de către personalul didactic şi didactic auxiliar este completat cu ajutorul acordat de consilierul şcolar şi profesorii de sprijin, care efectuează programe de pregătire suplimentară pentru recuperare dar şi performanţă cu elevii.
În anul şcolar 2010-2011, procentul de promovabilitate a fost de 99,72% pentru ciclul primar şi de 96,7% pentru ciclul gimnazial, iar la evaluarea naţională de 79,73%, rezultate cu care cadrele didactice ale şcolii noastre se pot mândri. Elevii absolvenţi ai clasei a VIII-a au intrat la licee de prestigiu (T. Vianu, Sf. Sava, M. Viteazul, Gh. Lazăr, I.L.Caragiale, I. Neculce, Cantemir Vodă), 28% dintre aceștia având media de admitere în clasa a IX-a peste 9.
Elevii noştri au obţinut, de asemenea, numeroase premii şi menţiuni la concursuri şcolare şi olimpiade, precum şi în întreceri sportive. Cei care au primit premii la olimpiade au fost recompensaţi de către Primarul sectorului 1, domnul Andrei Chiliman, cu o excursie gratuită în Croaţia, în vacanța de vară.
În ceea ce priveşte relaţia cu comunitatea, ne-am bucurat de o bună colaborare şi susţinere atât din partea Primăriei sectorului 1, Poliţiei comunitare şi de proximitate, cât şi din partea Asociaţiei părinţilor elevilor şcolii.
Ţinând seama de resursele umane și materiale existente în unitate, şcoala noastră caută permanent să satisfacă nevoia fiecărui elev de a fi competent, creativ, capabil să ia decizii și să se adapteze societăţii în schimbare. Conducerea unităţii şi colectivul de cadre didactice au misiunea să ridice rezultatele şcolii la standardele unui învăţământ european, ale unui învăţământ pentru fiecare elev, sincronizat cu ritmul accelerat al schimbărilor din societate, un învăţământ care să încurajeze competiţia dintre şcoli.
II.
FIŞĂ de AUTOEVALUARE privind NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUARE PERIODICĂ (H.G. nr. 21/2007) şi STANDARDELOR DE REFERINŢĂ – (HG 1534/2008)
Nr. crt. |
Indicatori |
|
DOMENIUL: |
||
a) |
||
1 |
Existenţa, structura şi (proiectul de dezvoltare şi planul de |
Foarte bine |
2 |
Organizarea |
Foarte bine |
3 |
Existenţa |
Foarte bine |
4 |
Funcţionarea |
Foarte bine |
5 |
Existenţa |
Foarte bine |
6 |
Asigurarea |
Foarte bine |
7 |
Asigurarea |
Foarte bine |
8 |
Asigurarea |
Foarte bine |
b) |
||
9 |
Existenţa şi caracteristicile |
Foarte bine |
10 |
Dotarea |
Bine |
11 |
Accesibilitatea |
Foarte bine |
12 |
Utilizarea |
Foarte bine |
13 |
Existenţa, |
Foarte bine |
14 |
Existenţa, |
Foarte bine |
15 |
Accesibilitatea |
Foarte bine |
16 |
Utilizarea |
Foarte bine |
17 |
Dotarea cu mijloacele |
Bine |
18 |
Existenţa |
Foarte bine |
19 |
Dotarea cu tehnologie informatică şi de |
Bine |
20 |
Accesibilitatea |
Foarte bine |
21 |
Procurarea şi |
Foarte bine |
c) |
||
22 |
Managementul |
Foarte bine |
23 |
Managementul |
Foarte bine |
DOMENIUL: |
||
a) |
||
24 |
Definirea şi |
Foarte bine |
25 |
Existenţa |
Foarte bine |
26 |
Proiectarea |
Foarte bine |
27 |
Realizarea |
Foarte bine |
b) rezultatele învăţării |
||
28 |
Evaluarea rezultatelor şcolare |
Foarte bine |
29 |
Evaluarea |
Bine |
c) activitatea de cercetare |
||
30 |
Activitatea |
Bine |
31 |
Activitatea |
Foarte bine |
d) activitatea financiară a |
||
32 |
Constituirea bugetului |
Foarte bine |
33 |
Execuţia |
Foarte bine |
DOMENIUL: C. MANAGEMENTUL CALITĂŢII |
||
a) strategii şi proceduri pentru |
||
34 |
Existenţa şi aplicarea |
Foarte bine |
35 |
Existenţa şi aplicarea |
Foarte bine |
36 |
Dezvoltarea profesională a |
Foarte bine |
b) proceduri privind |
||
37 |
Revizuirea ofertei |
Foarte bine |
c) proceduri obiective şi |
||
38 |
Existenţa |
Foarte bine |
d) proceduri de evaluare periodică a |
||
39 |
Evaluarea |
Foarte bine |
e) accesibilitatea resurselor |
||
40 |
Optimizarea |
Foarte bine |
f) baza de date actualizată sistematic, |
||
41 |
Constituirea bazei |
Bine |
g) transparenţa |
||
42 |
Asigurarea |
Foarte bine |
h) funcţionalitatea structurilor de |
||
43 |
Constituirea |
Bine |
III. UNDE VREM SĂ AJUNGEM?
În vederea asigurării unor servicii educaţionale de calitate, pentru anul şcolar 2011-2012 ne propunem să dotăm instituţia cu mijloace de învăţământ, auxiliare curriculare şi echipamente moderne (calculatoare, videoproiectoare) în proporţie de 10% şi, totodată, să îmbunătăţim pregătirea profesională a cadrelor didactice prin parcurgerea unor programe de perfecţionare.
În ceea ce priveşte creşterea nivelului de pregătire a elevilor, ne propunem să-i includem, în număr cât mai mare, pe elevii cu cerinţe educative speciale în programe remediale, cu profesor de sprijin, iar pe cei cu rezultate deosebite să-i stimulăm în vederea obţinerii unor performanţe superioare în activitatea de învăţare.
Nu în ultimul rând, dorim să încheiem parteneriate şcoală-familie-comunitate locală, prin implicarea dumneavoastră, a părinţilor, în derularea lor.